Navigatio Sancti Brendani/22

Da Wikisource
EPUB   MOBI   PDF   RTF   TXT
Qualità del testo: sto testo el xe conpleto, ma el gà ancora da vegner rileto.
Navigatio Sancti Brendani
(versione veneta)
XXII
traduzion in volgare veneto del '400 del Manoscritto d'Alençon, testo latin del X-XI secolo
XV secolo

 Edission original:   

La navigazione di San Brandano, a cura di Maria Antonietta Grignani e Carla Sanfilippo, Bompiani editore, Milano 1975

 Fonte:

http://www.classicitaliani.it/navigatio/navigatio_veneta.htm

←  XXI Edission e fonte ▼ XXIII  →
Hic apparuit eis avis Grifa in mari et altera bestia, pro quibus habuerunt timorem

Et andando cusì via, eli vete una granda osiela e bruta da veder e à nome Grifa, la qual pareva da lutan vegnir contra la nave e a muodo de rabiosa, sì ch'elo pareva che ela li volese malamente devorar; (e aveva nome Grifa) in per quelo che in parte iera osiela e in parte bestia e in parte pesie e tegniva la boca averta e li ochi averti e (iera) tuta rebufada; onde li frari dise a lo abado con gran temor: "O pare, como devemo nu' far, ch'elo ne par vegnir sora una ria bestia per devorar 'de?". E lo abado li dise: "Non abié paura alguna e non ve temé de negota: Dio si è e serà in nostro aiutorio, elo ne à defendudo molte fiade e anche mo' ne porà-lo defender, s'elo li plaserà". Lo beco (de la Grifa) s'iera torto e le so ongle torte e le ale so iera taiade como rasori. Et eli stagando in parlamento, una altra osiela fo zionta e aveva uno ramo in boca, e como ela fo per mezo la nave, ela gità lo ramo in sen de lo abado e cridava contra l'altra e fe tanto bataia con esa, che ela avense e sì la olzise. E siando morta, ela caziè zoso in mar a pruovo la nave, e como questo fo fato, questa bona osiela tornà indriedo donde ela iera vegnuda.

E in quela fiada san Brandan con li suo' frari navegadori sì loldà Dio devotamente e umelemente, e dapuò puochi dì eli vete una isola, per la qual eli se confortà tuti. Lo abado con eli viazamente vene a la isola, la qual iera de la fameia de lo abado Abeo. E là con lu', segondo como eli iera usadi, eli stete e fe 'nde la festa de lo Nadal fina l'otava de la [Pifania]; e siando pasado tute le feste, elo prese conbiado e tolse la benedizion de lo abado Abeo e da li so' frari xxiiii. Entrà in la so nave e partìse e andà via per lo mar de qua e de là, e mè no ave reposo se no in li diti dì de le feste, zoè da una Pasqua infina l'oltra, e quando elo iera in alguna de quele isole preziose.

Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikisource.org/w/index.php?title=Navigatio_Sancti_Brendani/22&oldid=42494"