Navigatio Sancti Brendani/21

Da Wikisource
EPUB   MOBI   PDF   RTF   TXT
Qualità del testo: sto testo el xe conpleto, ma el gà ancora da vegner rileto.
Navigatio Sancti Brendani
(versione veneta)
XXI
traduzion in volgare veneto del '400 del Manoscritto d'Alençon, testo latin del X-XI secolo
XV secolo

 Edission original:   

La navigazione di San Brandano, a cura di Maria Antonietta Grignani e Carla Sanfilippo, Bompiani editore, Milano 1975

 Fonte:

http://www.classicitaliani.it/navigatio/navigatio_veneta.htm

←  XX Edission e fonte ▼ XXII  →
Hic apparuit eis una insula plena arborum fructiferarum et multorum bonorum

Et in cavo del terzo dì eli vete una isola a pruovo de si, la qual iera tuta plena de albori molto spesi e iera cargadi tuti de uva como li aveva abudo a manzar, e lo so odor e savor è tal ch'elo non se poria mai dir chi non lo vedese. E tuti questi albori iera pleti inver tera per lo gran peso de la uva, e non 'nd'iera alguna che non fose ben cargada. Lo abado desmontà in tera solo e dise a li frari che lo aspetase, e andà l'abado solo per tuta l'isola, voiando veder che 'nde iera per l'odor che elo sentiva e de le erbe e de li flori; e de questi fruteri s'iera tal e tanti che seria sufiziente per uno paradiso. Li osieleti, che 'nde iera, cantava sì preziosamente e iera sì beli da veder, che mai non se poria dir, onde per questo elo non se recordava de tornar da li frari, ed eli senpre lo aspetava in nave e pur vardava ch'elo vegnise, e tuta fiada li vegniva a lo naso uno soave odor lo qual li duseva uno picolo vento e per questo eli s'aveva desmentegato lo zunar e 'l manzar e lo abado che eli aspetava. E andando lo abado entro per questa isola, elo trovà sie belisime fonte le qual gitava sie rieli, e questi rieli s'iera pleni d'erbe molto verde e oliose e le so radise iera longe e grose e tropo preziose da manzar; e abiando lo abado ben zercado tuta questa isola, elo fo tornado a li so' frari e portà con si uno ramo con lo fruto de questa isola, e de'-lo a li frari cusì digando: "Frari mie', bona cosa è a star qua: onde desmonté fuor de nave e fiché lo pavion e déve bon cuor e confortéve in Dio e arcuì de li boni fruti de questa isola preziosa la qual Dio ne à conduti".

E così eli stete in esa xl dì e xl note e pasevase ogno dì una fiada de quela uva e de le erbe e de quele radise. E siando pasado li xl dì, eli montà su la nave e portà con si de li fruti de li albori de questa isola quanto eli ne potè portar, e elo (li) parete de navegar. In questo so viazo li aparse de gran tribulazion.

Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikisource.org/w/index.php?title=Navigatio_Sancti_Brendani/21&oldid=42493"