Navigatio Sancti Brendani/03

Da Wikisource
Jump to navigation Jump to search

EPUB silk icon.svg EPUB  Mobi icon.svg MOBI  Pdf by mimooh.svg PDF  Farm-Fresh file extension rtf.png RTF  Text-txt.svg TXT
75%.svg
Qualità del testo: sto testo el xe conpleto, ma el gà ancora da vegner rileto.
Navigatio Sancti Brendani
(versione veneta)
III
traduzion in volgare veneto del '400 del Manoscritto d'Alençon, testo latin del X-XI secolo
XV secolo
←  II Edission e fonte ▼ IV  →
Qua intrà san Brandan in nave

E, siando conplido li dezunii de li XL dì e abiando saludado li frari, eli intrà in nave e comenzà a far la via inver ponente e andè a una isola de uno santo pare, che aveva nome Zeoade, e (tolse) la soa benedizion e de tuti li munesi che iera con lui, e andà de fin lo cavo de quela contrada, in la qual stava lo so parentado e non volse veder algun; mo sì andà su una altisima montagna per veder como se destendeva lo mar Ozian. E vete da pruovo un luogo, la qual diseva la stanzia de Brandan, zo fo luogo so donde ello se partì, e là elo tornà zoso a baso e fese una stanzia, inperché elo n'iera una intrada de una nave. E lo dito san Brandan con tuti queli che iera con lui si acatà feramenti e fese là una nave molto forte e liziera de andar per mar e fela ben forte e plena de legname, segondo che mo' le se fasea in quele contrade, e si nomè coca, e siando conplida questa coca e ben savornada, sì la coverse de fuora tuta de cuoro de bo e inpensela de roso e fermà ben le zenture de lo ligname, e puo' la onse tuta de bitiro la nave e li cuori, e in nave mese do paramenti de bo e asè batiro per onzer la nave quando li farà mestier; puo' mese entro la spensaria de xl dì per aver che manzar e che ber, e sì mese borito per manzar e altre cose per cusinar de far quelo che li à luogo a le persone. E sì mese uno alboro in mezo de la nave e mese l'antena e tute cose che li aveva besogno a la nave. E san Brandan comandà a li so' frari che in lo nome de Dio pare e de lo Fio e de Spirito Santo diebia intrar in nave; eli cusì fe, elo romase solo su lo lido.

Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikisource.org/w/index.php?title=Navigatio_Sancti_Brendani/03&oldid=42475"