Il Milione/002

Da Wikisource
EPUB   MOBI   PDF   RTF   TXT
Qualità del testo: sto testo el xe conpleto, ma el gà ancora da vegner rileto.
Il Milione
(versione veneta)
CAPITOLO II
XIV secolo

 Edission original:   

Il Milione veneto : ms. CM 211 della Biblioteca civica di Padova,
Barbieri, Alvaro (a c. di), Andreose, Alvise (a c. di), Mauro, Marina (a c. di), Renzi, Lorenzo (a c. di), Marsilio, Venezia, 1999

 Fonte:

http://www.classicitaliani.it/duecento/Polo_Milione_01.htm
http://www.bibliotecaitaliana.it/testo/bibit000514

←  CAPITOLO I Edission e fonte ▼ CAPITOLO III  →
antica traduzion veneta de anonimo autore de Il Milione de Marco Polo
Chome misier Nicollò e misier Mafio andò chon uno anbasiator al Gran Chaan e chomo egli fo visti vollentiera.

Quando quelli do fratelli àveno intexo quelle parolle, egli àveno suo chonseglio e delliberòno de andar chon quel valentomo alla corte del Gran Chaan.

E messesse in via chon lui, e andò uno ano per griego e per tramontana innanzi che i gionzieseno alla tera ove era el Gran Chan.

E trovò molte stranie e meraveioxe chosse per la via, le qual se chonterano in questo libro in altro luogo destintamente.

Quando questi doi fratelli fo zonti dal Gran Chaan, lui i vedèno vollentiera e fè’lli grande onor, e mostròlli gran festa e grande allegreza della lor venuta.

E domandòlli della condizion de’ Latini molto sotilemente: inprimamente dimandò dell’inperator, chome el mantegniva sua segnioria, e chome lui mantegniva suo inperio in iustizia; e chome el feva quando l’aveva grande briga, e a che modo ello andava in oste, et de anbasiarie et de tute altre cosse e chondizion.

E poi el domandò chon gran deligienzia de misier lo papa e della chondizion della Giexia de Roma, e de tute le uxanze e chondizion de’ Latini.

E misier Nicollò e misier Mafio, li qual era savii e aveduti e saveva ben la lengua tartarescha, a zaschaduno ponto per si rispoxe ordenatamente.

Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikisource.org/w/index.php?title=Il_Milione/002&oldid=41197"