Pagina:Giornale dell'assedio di Costantinopoli 1453.djvu/42

Da Wikisource
Sta pagina la xe stà trascrita, ma la gà ancora da vegner rileta.

ni corpo de nave, e anegose zerte (sic) teste che iera suxo. Andada a fondi questa nave per el colpo de la bombarda, vedando i turchi aver fato sì fato colpo de aver butà la nave a fondi a la terza bota che i trè, i se vene sì forte a ingaiardirse, che a lor i pareva in brievi zorni aver butà a fondi tuta la armada de cristiani con quele sue bombarde. Ma vedendo la nostra armada, che quele sue bombarde ne vigniva a far mal assai, deliberassemo de desfar la cadena del porto, intendando muover le nave solamente, e quele se reduse a presso le mure de Pera, perchè bota de bombarda non li podeva nuoxer, che fo nave diexe, e cusì si fè le nostre galie. Stagando ancora arente le mure de Pera queste nave e queste galìe, non resta che Turchi ne bombardasse, e devene asai recresimento con paura de morte, e questo perchè ogni bota de bombarda si ne amazava di homeni de le nostre galìe, tal bota ne amazava quatro, tal bota do, ma comunalmente ogni bota ne toleva qualche omo, e rompevane le galìe, e cusì fevele a la nave; questo bombardar si durò parechi zorni de longo, in suma le dite bombarde ne fexe mal asai; da posa,1 queste bombarde el turco si le tirò via de lì, e impiantale suxo una punta, che vignia a trà a uno luogo de Costantinopoli, che se chiama el Chinigo, e in questo luogo el ne trè una gran quantitade de bombarde, ma gratia de dio, quele non fexe mal niuno; da posa quele bombarde el signor si le fè cavar via de là, e fele portar a bombardar con le altre le mure da tera.

A dì sie pur mazo, ni il dì ni la note pasà, non fo fato niuna cosa da conto, salvo quel so continuo bombardar in le mure de la tera, e queli so cridari e sonari de nacare per spaurir el popolo de la zitade.

A dì sete pur mazo a hore quatro de note, vene soto le mure de la tera zerca turchi trenta milia molto ben in ordene con alguni gati2 per voler vegnir a tradimento dentro de la tera, perchè nui de la zitade non pensavemo ancora aver bataia. Ma l'eterno dio si dè aiuto e forza a i nostri, e valentemente questi turchi si fo rebatudi in driedo, con so gran vituperio, e dano asai, e de lor asà ne fo morti, digo una gran quantitade.

Pur in questa note aldando3 nui da mar queli estremi cridori, che feva queli malvaxi pagani atorno de le mure de questa puovera

  1. indi.
  2. strumento bellico da percuotere le muraglie, col capo in forma di gatto. Vale anche: galleria, graticcio, vigna.
  3. udendo.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikisource.org/w/index.php?title=Pagina:Giornale_dell%27assedio_di_Costantinopoli_1453.djvu/42&oldid=62499"