Pagina:Giornale dell'assedio di Costantinopoli 1453.djvu/14

Da Wikisource
Sta pagina la xe stà trascrita, ma la gà ancora da vegner rileta.

per prevalerse lor con le sue mercadantìe, cunvene far uno protesto, e protestar i capetanij che non se partisse, el qual protesto è qui soto scrito:

Considerando in tuti li caxi pericoloxi, sia laudebel cosa apresso a Dio e tuto el mundo, etiam l'eficaze richiesta feze lo serenissimo imperador, che nui dovesemo prevalerse con li più debiti e onesti muodi, e non posibil etiam, massime vedendo la richiesta feze lo serenissimo imperador in la giexia de santa Sofia de Constantinopoli a la magnificentia de misser lo bailo, dixendo molte raxone, per le qual non dubita nula, che la lustrisima signoria de veniexia, sentando lo estremo pericolo de questa cità de Constantinopoli e suo imperio, come per lo pasato sempre evidentissime se à veduto, e breviter concludendo se faza tal provixion, che le 3 galìe grosse con le do sutile se atrovano qui al presente, dezano1 romagnir qui per conservation de questa zità, fin2 de tuto se ha data notitia a la prefata nostra signoria, e da lei se aza3 altro comandamento, e più oltra esta rechiesta, sia stati retignudi nui marcadanti in persona con tuto nostro aver in tera per esser state4 le porte, e con grandissima custodia, non posiamo con tute nostre robe e aver, levarse; per la qual rechiesta, e ubligatione, che feze la magnifizentia de misser lo bailo, nui marcadanti siamo vignudi a la prexentia de vui misser Aluvixe Diedo degnisimo capetanio de ste 3 galìe grosse, apresso el qual anche vui misser Chabriel Trivixan digno capetanio de ste do galie sutil . . . . . . sopra tute scrite cose et novità narando.5 Dal qual misser Aluixe Diedo nulo fondamento se potè aver, salvo, al tuto eri disposto lassando le persone nostre, el nostro aver in tera; e tal risposta per concluxione avuta, lo prefato magnifico misser lo bailo, insieme con nui marcadanti, se partisemo e andasemo en giexia de santa Maria de Costantinopoli, convocato il conseio di dodexe, ma per esser cosa importantissima, se trovasemo vintidò zentilhomeni, e lì fo messo per parte al tuto per le estreme caxone, che queste tal 3 galìe grosse, e queste do sutile siano retignude con li modi honesti in la parte narante, la qual parte subito a vui fo mandato a lezere per el canzelier del magnifico misser lo bailo

  1. debbano
  2. finattantochè.
  3. abbia.
  4. chiuse.
  5. Il senso è: Siamo venuti per esporre le cose sopra scritte, tanto a voi messer Diedo ecc. ecc. che a voi messer Trivisano ecc.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikisource.org/w/index.php?title=Pagina:Giornale_dell%27assedio_di_Costantinopoli_1453.djvu/14&oldid=62468"