Navigatio Sancti Brendani/24

Da Wikisource
EPUB   MOBI   PDF   RTF   TXT
Qualità del testo: sto testo el xe conpleto, ma el gà ancora da vegner rileto.
Navigatio Sancti Brendani
(versione veneta)
XXIV
traduzion in volgare veneto del '400 del Manoscritto d'Alençon, testo latin del X-XI secolo
XV secolo

 Edission original:   

La navigazione di San Brandano, a cura di Maria Antonietta Grignani e Carla Sanfilippo, Bompiani editore, Milano 1975

 Fonte:

http://www.classicitaliani.it/navigatio/navigatio_veneta.htm

←  XXIII Edission e fonte ▼ XXV  →
Hic invenerunt buscum arborum qui surgunt de terra et in terram redeunt, sive sol ascendit vel descendit

E cusì eli ave pasado lo mar claro e in cavo de li oto dì l'abado cantà una mesa, e adeso eli navegà tre dì, e in cavo de li tre dì eli trovà una isola in la qual iera uno bosco de molte amare erbe, e mente iera bele da veder e iera plene de foie e de flori e de fruti, altri aserbi e altri maduri. In si pareva aver cotal vertude, che da doman, sì tosto como lo sol levava, ele insiva fuora de la tera e a puoco a puoco ele cresieva su inn-alto infina l'ora de nona, e in quela fiada elo stava un puoco ferme non montando nì desmontando, e tute iera valide in si le foie e simele in ziascuna so fegura e in lo fruto; e puo' sì tosto como lo sol comenzava a desmontar driedo l'ora de nona e li albori comenzava a tornar soto tera; cusì non calava de far a puoco a puoco, infina che lo sol tornava soto tera, sì che quando lo sol va soto tera e li albori ne va anche eli nì per ziò par fuora la tera, mo tuta par salda, nì par la tera onde ele insiva fuora.

E per le oltre parte tuta l'isola si è plena d'erbe bele e olente de soave odor, e in una altra parte de quela isola si è albori molto beli et è 'nde de diversi colori. E su la zima de ziascun s'iera uno pomo redondo e meraveioso de color da veder, e iera sete e sonava parlar molto soavemente e cantar sì como canto de uno reloio de sete canpanele. E là da pruovo s'iera montagne sete e ziascuna s'iera de uno metalo, e là da pruovo s'iera sete fonte e ziascuna menava uno rielo, e una s'iera d'aqua e l'altra de vin, la terza de sangue, la quarta d'oio, la quinta de late e l'altra de miel e l'altra de balsemo.

Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikisource.org/w/index.php?title=Navigatio_Sancti_Brendani/24&oldid=42498"