Dialogo de Cecco di Ronchitti da Bruzene in perpuosito de la Stella Nuova

Da Wikisource
EPUB   MOBI   PDF   RTF   TXT
Qualità del testo: sto testo no'l xe stà gnancora trascrito par intiero.
Dialogo de Cecco di Ronchitti da Bruzene in perpuosito de la Stella Nuova
1605

 Edission original:   

Galileo GalileiLe opere di Galileo Galilei - Vol. II, a cura de Antonio Favaro, Firenze, G. Barbera, 1891

 Fonte:

Indice:Le opere di Galileo Galilei II.djvu

Edission e fonte ▼
[p. 307 modifica]
DIALOGO

DE

CECCO DI RONCHITTI DA BRUZENE

IN PERPUOSITO

DE LA STELLA NUOVA.
[p. 309 modifica]
DIALOGO

DE CECCO DI RONCHITTI

Da Bruzene.

IN PERPUOSITO

De La Stella Nuova.


Al Lostrio e Rebelendo Segnor Antuogno Squerengo degnetissemo Calonego de Pava, sò Paròn.


Con alcune ottave d'Incerto, per la medesima Stella, contra Aristotele.



In Padova,

Appresso Pietro Paulo Tozzi, M.dc.v.

[p. 311 modifica]


AL LOSTRIO, E REBELENDO PARON,

EL SEGNOR

ANTUOGNO SQUERENGO

DEGNETISSIMO1 CALONEGO DE PAVA.




Que disseo, Rebelendo Segnar Paròn, s'a veessè on2 vostro puovero serviore, que no fè mè altro, che la boaria, e 'l mestiero de pertegar le campagne, adesso, que el la tolesse co' un Dottore de quiggi da Pava, per via de desbuta? no ve pareraela na botta da rire? mo cancarè; e si l'è vera. Tamentre fè conto c'hò fatto con fè quellù, che se messe la vesta, que n'iera soa, per parer ello dottore. L'è vera, que inchinda da tosatto, el me tirava el me snaturale a guardare in elto, e si a g'haea gran piasere desfeguranto la boara, le falce, i biron, la chiocca, e 'l carro, con tutto; mo gnan per questo a no ghe n'harae sapio faellare, s'a no v'haesse sentù vù mille, e millianta botte a dire mo na consa, mò n'altra a sto3 perpuosito. E si de sta Stella nuova, que dà tanta smeravegia a tutto el roesso mondo; per conto de dire on la sea,4 a ghe n'hì, per muò de [p. 312 modifica]dire, fatto lotomia; faellanto, e desbutanto cò quanti disea, che la n'iera in Cielo; que se ben a no ve n'adavi, mendecao a me ve cazzava in le coste mi, e si a ve sentia, e si (se miga a n'hò un celibrio spelucativo, com'hà de gi altri) a tegnia mente a zò cha disivi. Tonca mò, per que adesso a gi hò smessiè5 tutte a uno in sti scartabieggi, fè conto, ch'a m'hò mettù el vostro gabban, se 'l parerà bon, a ghe n'harì vù l'hanore, ma se, pre6 mala desgratia, el ghe foesse qualche scagarello (ch'a no'l crezo) que olesse sbregarmelo, el ve toccherae mo anche a darme alturio7, sipianto che l'è vostro. Caro Paron habbieme per recomandò, ch'a priegherè pò sempre an mi, Domenedio, que ve daghe vita longa, e sanitè.



Da Pava a l'ultimo de Feveraro, del mille,
e sie cento, e cinque.


Serviore della vostra Segnoria
Cecco di Ronchitti. [p. 313 modifica]


DIALOGO




Quiggi, che razona8. MATTHIO. NALE.

Pootta de chi me fè; mo que seccura, que brusamento è questo? a sè, che no vuol piovere mi, bon dì aqua. Mo no disegi, que a le Vegniesie l'è a man a man sute le lagune? Penseve, el se ven a pè inchinda a Slanzafosina. A posson aspiettar de belo, que i frominti nascirà. i nascirà con disse Maschio.

Na. A dio, a dio, Matthio. que faellamento è 'l tò? te stiesi sì sora de tì an?

Ma. Ben vegnù Nale; mo caro frello, a no sè mi. a m'andasea lambicanto el celibrio, per que no piove mi, que t'in parsestre de sti timpi? gh'é pligolo, che gi arzere del Gorzon9 se rompa per le pine?

Na. Per conto de quello, l'è on10 gran dire, que tante botte el s'ha vezù nuvole piovoleze d'agno banda, e si gi è tornè indrio senza bagnare el sabbion gnan tanto cò harae fatto on10 pissar de rana. A cherzo, que se'l và drio così a seròn al finimondo mi. I prè è tutti brusè11, le campagne secche12 a muò n'osso; tanto que a longo andare, nù e 'l bestiame a no possòn se lomè farla malamentre.

Ma. Tirate on può sotto sta nogara; so in t'agno muò el gh'è pi d'un'hora a [p. 314 modifica]sera. da que crito mo, che 'l sprocieda sto seccume an?

Na. Mo n'heto vezù quella Stella, che sberlusea la sera zà tri misi, que la parea n'ogio de zoetta? e si adesso la se vè la mattina con se và a bruscare, que la fà on10 spianzore beletissemo13? no t'acuorzito, che la xè vegnua da fresco? e que no la s'ha vezua mè pì inanzo d'adesso? mo l'è ella cason de ste smeravegie, e de sti sicchi, segondo, che dise on10 dottore da Pava14.

Ma. Ch'in seto tì, que la no s'habbie mè pì vezua?

Na. A sentì l'altro diazzo uno, che lezea on10 certo slibrazzuolo, e si el disea, que la se scomenzè a desfegurare15 lomè a gi otto del mese d'ottubrio passò. E si quel librazzuolo el l'haea fatto on10 lettran da Pava, che 'l contava pò assè conse.

Ma. Doh cancaro a i scagarieggi da Pava, fuossi, per che questù no l'ha vezua ello, el vuole, che tutti ghe chersa, que mè pì la no ghe suppi stà? Gnan mi a n'hò mò vezù le Toescarie e si le ghe xè.

Na. Mo pre conto de quello, el me par pure an a mi, che la sea nuova.

Ma. A no dighe a l'incontragio mi; l'è, che 'l sò muò de faellare n'è bon; se miga el foesse per gramego.

Na. A se confagòn tonca, quel'è nuova.

Ma. Sì, mo seando tanto lunzi el no pò saere zò que la sippia, per dire, che la xè ella, que no laga piovere.

Na. Miedio, lunzi, la n'è gnan sora [p. 315 modifica]Pagina:Le opere di Galileo Galilei II.djvu/318 [p. 316 modifica]Pagina:Le opere di Galileo Galilei II.djvu/319 [p. 317 modifica]Pagina:Le opere di Galileo Galilei II.djvu/320 [p. 318 modifica]Pagina:Le opere di Galileo Galilei II.djvu/321 [p. 319 modifica]Pagina:Le opere di Galileo Galilei II.djvu/322 [p. 320 modifica]Pagina:Le opere di Galileo Galilei II.djvu/323 [p. 321 modifica]Pagina:Le opere di Galileo Galilei II.djvu/324 [p. 322 modifica]Pagina:Le opere di Galileo Galilei II.djvu/325 [p. 323 modifica]Pagina:Le opere di Galileo Galilei II.djvu/326 [p. 324 modifica]Pagina:Le opere di Galileo Galilei II.djvu/327 [p. 325 modifica]Pagina:Le opere di Galileo Galilei II.djvu/328 [p. 326 modifica]Pagina:Le opere di Galileo Galilei II.djvu/329 [p. 327 modifica]Pagina:Le opere di Galileo Galilei II.djvu/330 [p. 328 modifica]Pagina:Le opere di Galileo Galilei II.djvu/331 [p. 329 modifica]Pagina:Le opere di Galileo Galilei II.djvu/332 [p. 330 modifica]Pagina:Le opere di Galileo Galilei II.djvu/333 [p. 331 modifica]Pagina:Le opere di Galileo Galilei II.djvu/334




Note
  1. degnetissemo
  2. un
  3. in sto
  4. de on la sea
  5. smeffiè
  6. per
  7. altutio
  8. rasona
  9. del fime (fiume)
  10. 10,0 10,1 10,2 10,3 10,4 10,5 un
  11. tutti crepaure (crepature)
  12. indurie (indurite)
  13. belettissemo
  14. «una di quelle non più veduta, come si manifesta dallo annoverare, oltre al numero di esse già con diligentia raccolto.» (Discorso, ecc., car. 4a v.) — «Et intorno alle cose fuori di essa Stella, alcuno direbbe forse, ch'essa sia segnale, o vero cagione anchor per qualche tempo di siccità.» (Discorso, ecc., car. 29a v. Cap. XI.)
  15. la scomenzè à desfegurarse
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikisource.org/w/index.php?title=Dialogo_de_Cecco_di_Ronchitti_da_Bruzene_in_perpuosito_de_la_Stella_Nuova&oldid=56494"