Giornale dell'assedio di Costantinopoli 1453/04

Da Wikisource
Jump to navigation Jump to search

EPUB silk icon.svg EPUB  Mobi icon.svg MOBI  Pdf by mimooh.svg PDF  Farm-Fresh file extension rtf.png RTF  Text-txt.svg TXT
75%.svg
Qualità del testo: sto testo el xe conpleto, ma el gà ancora da vegner rileto.

[p. 4 modifica]Adì 131 dezembrio fo fatto la union in la giexia de santa Sofia con grandenissima solenitade de chierixie, en etiam ve jera el reverendo gardenal de Rosia, che jera mandà per el papa, etiam ve jera el serenissimo imperador con tuta la sua baronia, e tutto el populo de Costantinopoli, e in quel zorno ve fo de gran pianti in questa zitade, e questa [p. 5 modifica]union sì se intende, che i sia unidi come nui franchi, e non aver più sisme in la giexia, et eser tuta una medema leze e una fede, e dir messa nui in le sue giexe, e lor griexi dir messa in le nostre giexie latine.

Adì 13 pur dezembrio fo praticado de retignir le galie grosse de marcavo per conservation de Costantinopoli, e questa pratica fo fatta in la giexia de santa Sofia, e lì ve iera l'imperador, el gardenal de Rosia, el vescovo de Metelin,2 e tuti i Baroni de l'imperador, e tuti marcadanti de le nation, e la più parte del populo de questa zitade, e tuti digando per una voxe: se queste galie de venitiani se partirà de questa tera con queste nave che al prexente se truova in porto, nui de boto semo prexi da Turchi; e in questo raxonamento l'imperador si andò a disnar con tuti li suo baroni, e cusì fexe ognomo, e in questo zorno non fo fatta altra pratica, salvo raxonamenti asai.



Note a cura de Enrico Cornet (1856)
  1. 12. Decembre. Il Lamartine nella sua storia della Turchia toccando dei mali effetti cagionati dal tentativo dell'Unione, molto finamente si esprime: l'Église avait tué la patrie.
  2. Leonardo da Scio, venuto a Costantinopoli col Carde Isidoro.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikisource.org/w/index.php?title=Giornale_dell%27assedio_di_Costantinopoli_1453/04&oldid=41734"